TvitážGůgl PlusJůtůpSave the Ring

 

 

Nějakej ten stream

Já na Twitchi :)

Každou neděli ve 20:00 závod na RGPL

by acls us

Nejnovější komentáře

Náhodnej vobrázek

co_te_nezabije.png

Odkazy

RGPL - online rFactor liga

TOPlist

    Ahoj! Dlouho se tady nic neobjevilo, a tak je asi na čase něco málo sepsat. No a vzhledem k tomu, že jsem si nedávno udělal radost novou hračkou, tak by bylo škoda nevyužít tu příležitost a nenahodit sem pár slov o ní.

Ona hračka se jmenuje Reely Core XS a je to dálkově ovládaná bugyna v měřítku 1:10. RC auta se mi líbí už odmala a protože jsem nikdy žádné pořádné neměl, lákalo mě něco takového čím dál víc. V poslední době jsem proto tak nějak pokukoval a pokukoval a hledal něco za slušnou cenu, co by stálo za zkoušku. Vzhledem k mým nulovým zkušenostem s RC auty se opravdu nemůžu prohlásit za odborníka a tudíž nečekejte nějakou plnohodnotnou recenzi, vše bude psáno z mého pohledu absolutního začátečníka.

Bugyna Core je pořád spíš hračka, vše je plastové, ne moc odolné, ne moc kvalitní. Nelze tedy od ní očekávat nějaké extra výkony. Co se odolnosti týče, některé části by opravdu mohly být řešené lépe. Hned při první jízdě se mi podařilo přerazit celoplastový rádobytlumič, a tak hned následovala výměna za kvalitnější hydraulické tlumiče. Dalším velkým problémem bylo přeražené šasí, které zároveň tvoří spodní polovinu skříně diferenciálu. Předek je poměrně chatrný a čelní náraz prostě nepřežil. Po výměně šasí za nové jsem si všimnul začínajících vůlí v kolových ložiskách. Nevím, jak dlouho vydrží ložiska v kvalitnějších modelech, ale aby se vůle začaly objevovat po nějakých cca šesti hodinách jízdy, to mi nepřijde nic moc. Naštěstí se ale dají sehnat téměř veškeré náhradní díly, ne ovšem přímo u nás. Případné shánění dílů vyžaduje buď znalost němčiny, nebo použití překladače, nabízí je totiž pouze německý Conrad.

Jízdní vlastnosti jsou další věc, kterou nemohu porovnat s dražšími a kvalitnějšími auty, takže se zase omezíme jen na moje postřehy. Auto má poháněna všechna čtyři kola, což je velká výhoda hlavně pokud s ním vyrazíte třeba někam do lesa, protože čtyřkolka, navíc celkem malá, by si s poháněnou pouze zadní nápravou v trochu náročnějším terénu ani neškrtla. Čtyřkolka si přece jenom s něčím už poradí, i tak se ale hodí spíš na nějakou polňačku, když už ne přímo na dráhu.

Kdo mě zná, tomu je jasné, že jsem do ní už musel hrabat. Prvním hrábnutím byla úprava prostoru pro akumulátory, který je původně navržený pro akumulátory li-ion 18650, ale výrobce jej zmenšil  pro použití akumulátorů 17500, které se shánějí mnohem obtížněji. Tato úprava tedy byla vyloženě nutností. Další věcí jsou nové tlumiče, které jsou odolnější, tužší (což je v některých situacích kladem a jindy zase záporem) a delší, díky čemuž má teď auto vyšší světlou výšku. Dále jsem přesunul vypínač pod střechu, protože původní umístění na boku za předním kolem bylo opravdu nešťastné a hodně rychle se na něm začaly podepisovat účinky vody, která do něj nacákala. Zatím poslední úpravou je „zasklení“ přeního a bočních oken, aby nešlo tolik bordelu do jinak odkryté elektroniky.

Co tedy závěrem? Jako hračka na vyblbnutí paráda. Je ale potřeba počítat hlavně s mizernou odolností v případě nějakého nárazu. Jako společník na vycházky, který drží hubu a neremcá, obstojí víc než výborně a na blbnutí na dvorečku taky fajn. Víc bych ale od tohoto modelu nečekal, na nějaké náročnější a serióznější jezdění to opravdu není, ale co bych taky chtěl za nějakých devatenáct stovek.