TvitážGůgl PlusJůtůpSave the Ring

 

 

Nějakej ten stream

Já na Twitchi :)

Každou neděli ve 20:00 závod na RGPL

by acls us

Nejnovější komentáře

Náhodnej vobrázek

3828.png

Odkazy

RGPL - online rFactor liga

TOPlist

   Zdravím všechny příznivce motoristického sportu, a toho virtuálního obzvlášť, zase po delší době z té krajiny za velkou louží. Minule jste si od mých tiskovek mohli odpočinout, ale nebojte, vynahradím vám to :). Sezóna se už chýlí ke konci (po dnešku nám zbývá poslední podnik v Las Vegas) a karty jsou již nejspíš rozdány, nejspíš už se nic moc nezmění. I tak jsem se ale na podnik v Poconu (doteď jsem netušil, že něco takového existuje) snažil co nejlépe připravit. No dobře, moje příprava se vrátila do normálu, neboli zase spočívala hlavně v ukecávání se k přípravě (nečekaně). Na trať jsem vyjel před závodem asi dvakrát, už aninevím, jestli to byl pátek nebo sobota, ale to bylo jen na chvíli, abych vůbec zjistil, co je to za trať a jestli se mi bude líbit (moc se nelíbila, možná proto jsme z ní utekl tak rychle). Tento "trénink" mi stačil k tomu, abych zjistil, že mi bude stačit pouze lehce upravený setup z Kalifornie. Pak jsem na trať vyjel až v neděli, nejprve odpoledne, ale to bylo zase jen na chvíli, a pak až před závodem, kde jsem se konečně dostal i k "ladění" (rozumněj zvedání přítlaku postupně až na 2 - 4). Setup jsem sice rozesílal, ale jaksi měl každý jinou vývojovou verzi podle toho, jak přišel, takže Jimmy měl tu úplně první s nižším přítlakem a Berri už měl možná tu, s kterou jsem jel i já v závodě. Pak přišel ještě Rellum, ale ten ani nevím, s čím jel. Jestli jsem si zde byl něčím opravdu jistý, byl to fakt, že se mi ani trochu nelíbí opotřebení pneumatik, které se skoro přiblížilo hodnotám ve formuli 1. Poprvé (když nepočítám úvodní závod v Kalifornii, kde se jelo celých 60 minut) jsem plánoval hned dvě zastávky v boxech, a to jsem si ani nebyl jistý, jestli příliš nesedřu gumy v soubojích a nepojedu dokonce třikrát. Rozhodně jsem také nepočítal s tím, že by se mi mohlo zadařit, trať mi už podle mapy moc nesedla, i tak jsem ale možná i díky rozdílnému nastavení jezdil celkem rychle. Vyšší přítlak se opravdu vyplatil, zatáčky měly hodně malý poloměr, naštěstí měl ovál tvar trojúhelníka, a tak nebyly až tolik utažené, i tak ale často dávaly dost zabrat a nešlo je projet na plný plyn.

   Nikoho asi nepřekvapí, že jsme do kvalifikace nastupovali ve čtyřech, a to jen díky tomu, že náhodou přišel Rellum, který se nechal zmátnout chybou v kalendáři (a možná nebyl sám). Auto jsem na kvalifikaci nastavil tradičně - palivo s co nejmenší rezervou, boost 2 a chlazení 1. Berrimu jsem naložil dvě desetiny již prvním kolem a druhým jsem... to posral. Prostě se mi nevyvedlo a sám na sebe jsem dost ztratil (pořád bylo ale rychlejší než to Berriho). Pak se na trati objevil Jimmy a byl konec. Stejně jako já Berriho i on mě překonal již prvnním kolem o dvě desetiny a ve druhém ještě o další dvě. Pole Position jsem tak opět nezískal, ale pořád jsem byl v první řadě.

   Celé nabité pole... No dobře, dneska budu psát normálně... Všichni čtyři jsme se pomalu připravili ke startu. Tentokrát tu s námi byl po delší době opět Offe se Safety Carem. No, je trošku průser, když Safety Car zaspí a pak musí dohánět pole ;). Výjimečně jsme jeli dvě zaváděcí kola a výjimečně jsme nestartovali na čáře, ale podle Offeho pokynů, což bylo... no, lehce pofidérní, ale tak co už. Po zpackaném hooodně zpackaném startu jsem jel na třetím fleku, o který jsem se ani moc nebál – Rellum neměl najeto, a tak nepředstavoval žádnou velkou hrozbu. Vedení v závodě se ujal Berri a i když Jimmy na chvilku ztratil, za chvíli Berriho zase dojel a pořádně si to spolu vepředu rozdávali, kaňouři. Moc se jim to ale nevyplatilo, už jenom samotnými souboji ztráceli a navíc se po chvilce potkali trochu více zblízka, než by bylo zdrávo a Berri se následně potkal ještě se zdí. Kolem Jimmyho jsem se krásně prohnal, ale na Berriho to už nestačilo, v zatáčce jsme jeli vedle sebe a díky lepšímu výjezdu po vnější stopě mi hned zase ujel. Na trať jako nezvaný host (doslova) vyjel Safety Car, ale protože to nebylo z vůle vedení závodu, hodili jsme na něj bobek a pokračovali dále po svém. Mezi mnou, Jimmym a Berrim se odehrávaly pěkné souboje, chvílemi jsme jeli i všichni tři vedle sebe. Abych řekl pravdu, vůbec jsem to nečekal, přesněji jsem nečekal, že se těch soubojů zúčastním i já (ne že by mi to vadilo). Trať se svým nepříliš obvyklým profilem postarala o celkem pěkný závod, tedy alespoň pro naši trojku (českou, ne švédskou) a kdo ví, jak by to vypadalo při vyšší účasti (já ne). Zanedlouho jsme se na cílové rovince opět prohnali kolem Offe Caru, tedy vlastně Safery Caru, a také kolem Relluma, který tam krásně zaparkoval. Jimmy trochu ztratil, pak nás ale zase dojel a navíc opět byjel na trať Safety Car, tentokrát ale plánovaně za účelem zatraktivnění závodu. Tak tak jsem dobrzdil za Berrim a Jimmy se s tím už vůbec nesral, prosvištěl kolem Safety Caru a až pak začal brzdit. Několik kol jsme tak strávili za Safety Carem a čekali, až se Rellum dostane do stejného kola s námi. Ve 14. kole jsem se rozhodl zajet k mechanikům ještě za Safety Carem a doufal jsem, že to nenapdane i ty dva maníky z Andretti Autosportu (samozřejmě bylo hrozně nenápadné, jak jsem najednou zmizel z tratě, když jsem celou dobu jel mezi nimi), protože bych tím získal určitou výhodu. Bohužel jsem ale nevěděl, kdy Offe hodlá odstavit svoje SLS, a tak jsem nemohl zastávku pořádně naplánovat. Jako strategický krok mi to moc nevyšlo, protože ti dva zajeli hned kolo po mě ještě pořád za Safety Carem a navíc jsem přejel stání, ale tak alespoň jsem to zkusil. Kolem Safety Caru jsem tentokrát prosvištěl já . Jimmy ně hodně rychle dojel a předjel při restartu, ale to jsem mu dost brzo vrátil. Berri se propadl neznámo kam. Jimmy se rozhodl na něj počkat, což se mu trošku vymstilo, protože se jeho rozhodnutí asi moc nelíbilo Rellumovi, který ho zezadu „lehce“ popostrčil. Já jsem se tedy také rozhodl, ale narozdíl od Jimmyho jsem se rozhodl, že budu svině a ujedu. Ano, jsem svině a nestydím se za to (stejně to o mně už každý ví). Dál už vlastně nemám k prvnímu závodu co napsat. Ještě jsem si jednou zajel k mechanikům pro trošku té voňavé tekutiny do vyprahlé nádrže a pro novou sadu gum, no a už jsem  jen dovezl auto do cíle. A kde že jsem ho dovezl? No na prvním místě :). Sice to bylo asi hlavně díky tomu, že, jak už jsem zmínil výše, jsem svině, ale to mi ani nijak moc nevadí.

   Do druhého závodu mě tak čekal start až z posledního místa. Pole měl do startu vést Rellum. No nedopadlo to moc dobře, závod musel být několikrát restartován, všichni na nervy... Nakonec jsme nějak odstartovali. V první zatáčce jsem byl třetí a na Andretti Autosport jsem ztrácel nejméně několik let (nebo mi to tak alespoň přišlo). Několik kol jsem se držel přibližně stejně daleko za nimi, pak to v souboji Jimmy vyslal do zdi a já jsem se před něj v pohodě dostal. Snažil se přede mě dostat zpátky, ale nenechal jsem mu místo a začal jsem stahovat bRyyyho. Zase se z nás stala tříčlenná skupinka a pěkně jsme si to spolu rozdávali. No dobře, já jsem se až tak moc neúčastnil, ale občas se mi podařilo do soubojů promluvit. Berri s Jimmym do toho šli opravdu tvrdě, nedarovali si ani centimetr a tak se občas stalo, že některý z nich skončil ve zdi. Já jsem se pořád držel za nimi a když to s agresivitou trochu přehnali, před oba jsem se dostal. Držet za sebou dotírajícího Berriho bylo... Když řeknu, že vzrušující a pořád mě šťouchal do zadku, bude to znít divně, ale to mi vůbec nevadí . Ti dva se snažili bojovat za mnou, ale Jimmy byl opět příliš agresivní, natlačil Berriho až na zeď a jeho to vymrštilo na trávu. Berri se i přes tento incident dostal těsně vedle mě, byl ale na vnějšku a tak neměl moc šancí se přede mě dostat, naopak trochu ztratil. Nakonec se přede mě ale dostal a já jsem měl plné ruce práce s bojujícím, o kolo zpět jedoucím Rellumem. V 17. kole jsem zajel do boxů a tentokrát jsem ani nepřejel stání. Vrátil jsem se zpět na trať na druhém místě a o kolo později jsem nějakým zázrakem minul Berriho vyjíždějícího z boxů. Natuším, kde tak ztratil, ale ani mi to nevadí. Hodně rychle mě ale dojel, předjel a ujel. Za chvíli jsem ho sice dojel, na předjetí to ale nebylo. Po druhé zastávce jsem se vrátil na trať až za Jimmym, ten ale hodně šetřil gumy a tak mi nečinilo nejmenší problém se před něj dostat. Do konce závodu se už nic zajímavého neodehrálo. Berri si dokroužil pro vítězství, já pro druhé místo, Jymni pro třetí. Takže gratuluju těm dvěma, co se mnou stáli na bedně a díky za pěkné závody, i když s mizernou účastí. Být nás víc, určitě by to bylo ještě lepší, no ale co už. Nepočítám s tím, že by to příště v Las Vegas bylo lepší. No uvidíme. S dneškem jsem celkem spokojený, v obou závodech jsem dojel před Jimmym a udržel jsem si tak matematickou šanci na titul. Bohužel už asi jen tu matematickou, protože stáhnout během dvou závodů Jimmyho náskok 56 bodů se mi asi nepodaří. No ale i druhé místo je krásný úspěch, který asi jen tak nezopakuji, a tak si to užívám. Takže ještě jednou díky a čau příště, možná na bedně nedojedu, ale tiskovku si v tom případě nejspíš napíšu i tak :).