TvitážGůgl PlusJůtůpSave the Ring

 

 

Nějakej ten stream

Já na Twitchi :)

Každou neděli ve 20:00 závod na RGPL

by acls us

Nejnovější komentáře

Náhodnej vobrázek

kinder.png

Odkazy

RGPL - online rFactor liga

TOPlist

   Zdravím všechny příznivce virtuálních závodů ze Spielbergu! Díky Red Bullu se na okruh před nějakým časem vrátilo závodění a v souvislosti s tím na něm letos jedeme hned dva závody v našich hlavních sériích, jak ve formuli 1, tak právě v DTM. A to je skvělé! Chtělo by to ještě víc takových přírodních okruhů, závodit tady je opravdu radost. I když třeba časem těm supermoderním umělým autodromům přijdu na chuť, nikdy to nebude ono. Když to zjednoduším, na závod tady jsem se nehorázně těšil a stejně tak se těším na formule. Natěšený jsem byl o to víc, že na start závodu v Moskvě jsem z technických důvodů nenastoupil. Sice je ten okruh děs a hrůza, ale znáte mě, když to jde, nevynechám nic, ať je to obludnost jaká chce. Samozřejmě se to promítlo na mém tréninku, kdy jsem před závodem najel nějakých 15 - 20 čistých kol... Nějak nebyla chuť. No co, trať není těžká a znám ji víc než dobře, set už mám víceméně z předchozích závodů a stačí jen drobné úpravy... Nějak to dopadne. Ono se celkově moc netrénovalo, nejaktivnější byl snad Marfo, jinak nic moc.
   V kvalifikaci jsem tentokrát hodil bobek na můj klasický cíl skončit co nejvíc vzadu a prostě jsem na to šlapal. Sice teda jako čas nic moc, jó, ale aspoň jsem za sebou nechal Idixepa a Thara, který ani nezajel měřené kolo. Startoval jsem tak z předposlední řady a kupodivu mi to nějak nevadilo. Pořád si ale nejsem jistý, jestli to moje kolo bylo opravdu čisté, přece jen mám s těmito auty problém pořádně odhadnout, jestli jsem ještě na obrubníku nebo už za ním. 
   Zase jsme jednou vyjeli a celou dobu v pohodě, až na krátké rovince před předposlední zatáčkou se zase celé pole nesmyslně skoro zastavilo. Sice jsem tam měl místa dost, ale jak jsem viděl, že všichni stojí na brzdě, stoupnul jsem na ní taky a to mě poslalo do zdi. Nechápu tyhle kraviny. Kdyby tam byla nějaká pomalá zatáčka, neřeknu, ale tyhle dvě poslední se dají bezpečně projet celkem rychle. No ale to je něco podobného, jako to věčné popojíždění na roštu, které mi taky dost drásá nervy. Naštěstí jsem auto moc nerozbil, takže jsem mohl pokračovat přímo na rošt. A tady další věc, co mě vytočila hned na začátku. Dostávám celou dobu zprávu, že stojím špatně, tak se tak nějak šteluju a najednou se začnou rozsvěcet světla. Odlepil jsem se pomalu, ale zato pentle za ulitý start mi přistála okamžitě. Děkuju, rFactore.
   Hned na roštu shořel Rob a čekal jsem, že si řekne o restart a já se tak penalizaci vyhnu. Ale nespoléhal jsem na to a to bylo dobře, protože Robovi se asi moc jet nechtělo. No, za poslední zatáčkou jsem se těsně protáhl kolem Thara, který zrovna vykouzlil krásné 360stupňové hodinky, a zakroutil jsem to rovnou do boxů. Moje ztráta na ty přede mnou... No, byla hodně velká, na vteřiny to odhadnout nedokážu a nebudu se o to pokoušet, ale když jsem vyjížděl na trať, byli už ve druhé zatáčce. Takže jsem se musel začít dělat to, co mi vůbec nejde - tlačit, co to jde. Naštěstí tady to nebyla až taková katastrofa, pomaličku jsem je stahoval a dokonce jsem se obešel bez větších chyb. Necelé dvě vteřiny za Thara jsem se dostal už na konci pátého kola, ale teď ještě zbývalo ho předjet. Už už jsem se viděl před ním, když to vyslal ve druhé zatáčce, ale povedlo se mu vrátit přede mnou, takže boj mohl pokračovat. Jak jsem se nsažil co nejvíc tlačit, začal jsem zase chybovat, naštěstí to ale nebyly žádné fatální chyby. I tak mi ale moc nepomohly. Trošku nepříjemná situace nastala v desátém kole, kdy se Tharo málem nevešel do zatáčky, přišlápl si brzdu a to jsem nečekal, takže jsem už drobnému ťuku nedokázal zabránit. Ještě jednou se omlouvám. No, počkal jsem a jeli jsme dál. Pomalu nastal čas... Začít pouštět o kolo. Bedlil, za ním Berri, radši jsem je pustil ještě na rovině, i když jsem tím dost ztratil. Tharovi to ale uklouzlo a já jsem se dokázal prosmýknout kolem něj. Ne ale na moc dlouho, protože jsem hned na konci kola zamířil k první plánované zastávce.
    Vyjel jsem zase na jedenáctém místě se ztrátou nějakých 22 sekund. To nebylo moc a teoreticky bych se před Thara a možná i Idixepa mohl dostat. Začal jsem zase topit, sice jsem sem tam udělal chybičku na chvíli jsem ke své ztrátě přidal ještě dvě vteřinky, ale jinak to šlo. O pár kol později zajel i Tharo a vyjel asi vteřinku za mnou. Tak, a jak to bude vypadat teď? Ujedu mu, bude se držet za mnou nebo se dostane přede mě? Toť otázka. Zase nám to poněkud neulehčovali Čunda a Morb, kteří nám chtěli dát kolo. Jako by o něj někdo stál. Čunda se přes Thara dostal celkem rychle a já jsem ho chtěl pustit tak, abych ztratil co nejmíň, a tak jsem to v první zatáčce pustil ven, ale to se mi vymstilo. ztratil jsem víc, než jsem čekal, a dostal se přede mě i Tharo. Následný výlet do kačeru o půl kola dál mi taky moc nepomohl. Stíhací jízda mohla opět započít. Ke své první zastávce zatím zajel i Idixep a stejně jako Tharo, i on vyjel až za mnou. Dostal jsem se tak zpátky na bodovanou pozici, nevěděl jsem ale, na jak dlouho. A pak to přišlo! Tharo v problémech, Karlos na eváté pozici! Pecka. Teď se tam ještě udržet. Už jsem tak nějak zjistil, že u nás tří je možné všechno, takže až do konce není nic jisté. Takže jsem zase tlačil (hlavně abych jednou něco nevytlačil...). Netrvalo moc dlouho a Idixep mi zmizel ze zrcátek. A já jsem topil dál, abych si vyjel co největší náskok pro případ, že bych to posral. No a tak nějak to probíhalo až do konce, celou dobu jsem tlačil, ik dyž už pak dávno nebylo na koho - přede mnou i za mnou byla mezera skoro kolo, někdy i víc. Poslední zajímavější situace nastala až ke konci závodu, kdy se Tharo vyhýbal na trať se vracejícímu Bedlilovi, sám se dostal do problémů a následně jsem ho já objel dost těsně po trávě. No a pak jsem zjistil, že mi nevychází benzin o necelé kolo, tak jsem musel přepnout do úsporného režimu. Deváté místo jsem ale udržel, takže jsem dojel zase na bodech, už potřetí v této sezóně, a to je na mě docela dobrý výsledek. Takže gratuluju Jimmymu k dalšímu vítězství a taky těm dvěma pošukům, co s ním na konci stáli na bedně, a díky za skvělej závod, hlavně Tharovi! No a snad se uvidíme zase příště na mém oblíbeném Nürburgringu, sice bez Nordschleife, ale snad to nějak přežiju. Nazdar!