TvitážGůgl PlusJůtůpSave the Ring

 

 

Nějakej ten stream

Já na Twitchi :)

Každou neděli ve 20:00 závod na RGPL

by acls us

Nejnovější komentáře

Náhodnej vobrázek

klobásy.png

Odkazy

RGPL - online rFactor liga

TOPlist

   Zdravím všechny příznivce virtuálního závodění z Anglie! Silverstone, místo konání první Grand Prix v historii šampionátu formule 1, mé páté Velké ceny Velké Británie v RGPL, ale hlavně nádherný okruh, který i přes mnohé přestavby neztratil nic ze své krásy, rychlosti a plynulosti. Vždycky patřil mezi mé oblíbené okruhy, nejradši jsem měl konfiguraci do roku 2009, ale už jsem si zvyknul i na tu novou část, na kterou jsem tak dlouho nadával. V kombinaci s letošním modem a tím, že se mi zase vrátil kolega v podstatě můj jediný soupeř to znamenalo, že jsem se na závod dost těšil, zvlášť po tom, co jsem se minulou neděli z technických důvodů nemohl postavit na start závodu DTM na Lausitzringu. To byla už druhá letošní absence, začínám se stydět. Bohužel trénink moc nenasvědčoval tomu, že bych byl na závod nějak natěšený, spíš naopak. Jaksi se zase dostávám do fáze, kdy mě formule prostě nebaví a jediné světlé chvilky zažívám, když se něco zajímavého děje v závodě. Klasika, mám to tak každý rok, vždycky mě F1 baví na začátku sezóny, kdy se vrací po zimě, a pak ke konci, kdy už se zase blíží někoikaměsíční přestávka. Není to dobré, ale je to tak. A to bych si měl zrovna letošní sezónu pořádně užít, kdo ví, zda to není naposledy...
   No ale jsou tady i veselejší záležitosti. Berri, který už na formule definitvně hodil bobek, se ozval, že dnešní závod bude streamovat. Pecka! Svému slovu dostál, sice moc diváků nebylo, ale na YouTube najdete i záznam :). Bylo to celkem fajn zpestření, celou dobu byla sranda (hlavně díky Morbovi, který byl věčně mimo a věčně mlel něco, co se vůbec netýkalo závodění), stihli jsme urazit všechny, kdo se závodu účastnili (většinu několikrát), takže paráda.Když jsme na to pak koukali s Berrim po závodě, oba jsme se celou dobu na TS neskutečně řezali, protože to prostě jinak nešlo.
   No, co říct ke kvaldě... Výjimečně jsem se snažil zajet něco slušného a moje snaha mi vynesla deváté místo na roštu - tedy poslední řadu. Nic, na co  bych nadával, ale bohužel asi nebudu moct jet kvaldu příště, čáry jsou svině a celou dobu se mi pletly pod kola. Za mnou skončil už jen můj úžasný týmový kolega. 
   Po trápení v trénincích (ano, vážně jsem se jich trošku účastnil, i když to moc nebylo vidět), kvalifikaci a nějakých těch technických problémech těsně před startem se mi ani nechtělo jet. Ale to bych nebyl já, kdybych se prostě nedonutil, vlastně se ani nemusím nutit, automaticky sednu a jedu, i když mě trať, moc nebo celá série nebaví (s jedinou výjimkou, z které mi tekly nervy, všichni víte, o co jde). Odstartoval jsem jako vždycky špatně, ale aspoň jsem se k ničemu nepřimotal (i když tentokrát nebylo k čemu).Tak jsem si obsadil poslední místo s cílem dostat se před Relluma, případně (pokud možno) si s ním co nejvíc užít (nemyslete zas na úchylárny, prasata!). Jenže to by můj závod nesměl probíhat stylem hodiny - smyk - smyk - výlet z tratě - hodiny. Po dvou kolech se mi podařilo prorazit pneumatiku  obrubník, takže jsem musel absolvovat skoro celé kolo s autem, které nechtělo točit doprava. Tak nějak jsem na Relluma nabral minutovou ztrátu, navíc jsem jel úplně jinou strategii, která povětšinu závodu nevypadala moc výhodně, takže jsem to viděl na osamocené kroužení až do cíle. Ale protože se Rellum (nejspíš) rozhodl jet jen na jednu zastávku, musel jet na tvrdších gumách a navíc na nich přetrpět i tu konečnou fázi, kdy vůbec nedrží. To mi ještě mohlo nahrát do karet. Před jeho první zastávkou se mi ho tak přece jenom podařilo trochu stáhnout, a i když mi pak zase začal na chvíli ujíždět, začal konečně taky chybovat a já jsem si zase začal s autem rozumět tak, jak bych měl. Pak to někde, slušně řečeno, zkurvil a musel znovu k mechanikům. Tehdy jsem se před něj konečně dostal, ale nevydrželo mi to moc dlouho. Především se blížila moje druhá plánovaná zastávka a hlavně se mi podařilo rozbít auto (nečekaně). Konečně to začalo být zajímavé. Po zastávce jsem ho s lehkým autem na čerstvých gumách začal patřičně stahovat. Pak jsem se dostal za něj. Dvě - tři kola jsem se za ním vozil a dělal chyby, pak se mi konečně podařilo dost přiblížit, dostat se do lepší stopy a předjet. A tím se rozjel náš klasický souboj, v kterém rozhodují počty chyb, které uděláme. A že jich bylo. Každou chvíli jeden z nás vyletěl z tratě nebo to roztočit, a tímto způsobem jsme se přehazovali pozice až do konce závodu, víc jak deset kol. Vždycky jsem se už radoval, že se mi to podařilo, ale pak přišla fatální chyba a zase jsem musel stahovat ztrátu. Naštěstí jsem ale nebyl ten poslední, kdo udělal chybu, a to mi přineslo bodované umístění.
   No, vlastně ne. Závod se jel na 39 kol a já jsem ztratil čtyři, takže jsem ujel méně než 90 % potřebných pro klasifikaci. Schválně jsem si to pak počítal a body mi utekly o 0,25 % závodu! No co, hlavně, že jsem si to užil, aspoň tu poslední cca třetinu. Takže díky, Dušane, už jsem myslel, že budu zase jenom kroužit. Gratuluju těm třem šaškům vepředu, Kubovi k tomu, že nemusí psát tiskovku (taková škoda) a i těm ostatním, co závod dokončili. Nakonec jsem se opravdu bavil, hodně k tomu přispěli i lidi na TS, bez kterých si to už nedokážu představit a když mám jet závod bez nich, je to katastrofa. Takže Berri, doufám, že budeš streamovat i příště! Jestli ne, tak si mě nepřej! No nic, uvidíme se příště na Hockenheimu, s někerými z vás už o týden dřív v Brands Hatch. Čau!