TvitážGůgl PlusJůtůpSave the Ring

 

 

Nějakej ten stream

Já na Twitchi :)

Každou neděli ve 20:00 závod na RGPL

by acls us

Nejnovější komentáře

Náhodnej vobrázek

kunnaplazi.png

Odkazy

RGPL - online rFactor liga

TOPlist

   Zdravím z Belgie! Po včerejší šestihodinovce na Silverstonu jsem se musel honem přesunout zpátky na kontinent, vyměnit auto a zvyknout si na jízdu na jiné trati. Naštěstí, jak už někteří z vás vědí, jsem mezi prvními závody DTM a GTE vyměnil techniku za lepší, a tak jsem to měl o něco snažší než dříve. Levné plastové volanty jsou minulostí, vyměnil jsem je dražší (pořád hodně plastový) Logitech Driving Force GT. Konečně pořádné pedály, konečně pořádná sekvenčka a konečně vyšší rozsah než 180°.
   Co se nějaké přípravy týče, jsem tento závod totálně zazdil. Musel jsem jaksi dohánět zanedbanou přípravu na endusrance, takže pro GTE už moc prostoru nezbylo. V týdnu jsem najel jen pár kol a malinko hrábnul do setu z Au Dhabí, protože mě ale srala moje neschopnost, ani jsem to neuložil a všechno nechal na neděli. Očekával jsem tak pořádný propadák, zvlášť po tom, jak se mi (na moje poměry!) v předchozích dvou závodech dařilo. Hned v úvodu v Abu Dhabí jsem se celou dobu držel někde ve středu a nakonec jsem si přivezl pár bodů za deváté místo, v Le Mans jsem mohl dojet dokonce na osmé pozici, kdybych neriskoval double stint na měkkých gumách, které to prostě nedaly a na konci předposledního se jedna z nich odporoučela, takže jsem dva pozice daroval Enzovi a Jokarovi. Dneska jsem se viděl někde hodně vzadu.
   Byl jsem si jistý jednou věcí - nebudu startovat zezadu. Jo přesně to jsem očekával, za mnou mělo skončit dost hříšníků z minula. Něco jsem si v kvalifikaci zajel, aby se neřeklo, porazil jsem tuším Jokara nebo Thara, ale ruku do ohně bych za to nedal. To znamenalo umístění někde ve středu pole. Je to ale výhra? Tady? Na trati, kde po vracečce La Source následuje legendární Eau Rouge? No nevím nevím... Každopádně jsem dostal krásnou možnost se případným masakrům vyhnout, zazlobila technika, kvalifikaci jsem musel opustit a systém mě automaticky odsoudil ke startu z úplně posledního místa. V tu chvíli mě to štvalo, ale na druhou stranu jsem si alespoň mohl v prvních zatáčkách a hlavně v Eau Rouge držet trochu odstup, kdyby náhodou někdo letěl napříč tratí.
   Zaváděcí kolo proběhlo až podezřele v klidu, nějaké problémy nastaly až na startu, kde prostě pár jedinců nevědělo, jak se postavit. I přes to jsme se nakonec dostali a nadešel čas odstartovat. Věděl jsem, že za mnou je volno, takže když trochu zaspím, nikdo mě nesundá, a stejně tak mě nikdo nesundá při brzdění do do La Source. Jak jsem čekal na světla, nevědomky jsem povolil brzdu, na které jsem stál, abych nesjížděl dolů z kopce, a navíc jsem trochu uvolnil i spojku, takže jsem se začal sunout pomalu vpřed. Naštěstí jsem si toho všiml včas, ale i tak jsem se bál pentle za ulitý start. Ta naštěstí nepřišla, a tak jsem mohl jet v klidu.
   Kupodivu v La Source ani Eau Rouge nelítaly kousky aut, masakry, které jsem čekal, se prostě neodehrály, jestli došlo k nějakým kontaktům, musely to být jen lehké ťukance. Takže jsem se držel na své pslední pozici a čekal na příležitost. Věděl jsem, že se musím přes co nejvíc lidí dostat co nejdřív, jenže to pro mě není zas tak snadné, i po více než pěti lidech mi to v provozu moc nejde. První, kdo mi daroval pozici, byl kolega Rellum, kterého jsem potkal na trávě v Les Combes. Pak jsem víceméně jen koukal na Siddhiho, Extremadna a další a čekal, kdo bude další. Dojeli jsme k Pouhonu já jsem byl celkem blízko za Siddhim, ale ten brzdil dost brzo a hodně, což jsem nečekal, takže jsem stál na brzdě dlouho a vyvlál jsem ven. Naštěstí z toho nebyla žádná velká ztráta, skupinku přede mnou jsem dojel během chvilky, a tak jsem ve své snaze mohl pokračovat. Pomalu mě ale dojížděl Rellum a už jsem viděl, jak půjde přede mě... Nešel, při brzdění do La Source to do mě narval a šel mimo trať. Jokar se po chybě propadl za Siddhiho a já jsem si věřil, že brzo půjdu před něj, přece jen nepatří mezi zrovna nejrychlejší a nejlepší jezdce. No byl jsem malinko naivní. Tím to jen všechno začalo, náš souboj snad na deset kol. Pořád jsem byl kousek za ním, věděl jsem, že jsem rychlejší a že za ním ztrácím spoustu času, ale prostě jsem se před něj nedostal. V zatáčkách to moc nešlo a na rovinách moje Ferrari prostě na Corvettu nemělo. Mohl jsem se spoléhat jen na jeho chyby. Těch ale zrovna tak moc nebylo a já jsem navíc chyboval také, takže jsem víceméně jen kroužil za ním a sledoval, jak ostatní ujíždí. Když jsme za chvíli dojeli Thara, začal jsem se bát - dvě žůžové Corvetty nevěstí nic dobrého... Naštěstí se vše obešlo bez zranění. Oba mi nakonec svoje pozice pěkně věnovali - Tharo byl dlouhý v La Source a Jokarovi to o pár kol později uklouzlo v Blanchimontu, když jsme se tam narvali oba pěkně bok po boku. To už jsem věděl, že mám víceméně dobojováno. Přibližoval se ke mě sice Majkl, ale ten byl o dost rychlejší a věděl jsem, že ho za sebou jen tak neudržím. Na konci dvacátého kola jsem ho měl na nárazníku. Měli jsme mezi sebou lehký kontakt, asi hlavně mojí vinou, ale nic velkého, sotva jsme se dotkli a Majkl šel přede mě. Hned v dalším kole jsem si v Eau Rouge užil pohled na Corvettu letící 200 km/h vzduchem napříč tratí, děkuju, Tharo. Majkl mi lehce ujížděl, udělal ale chybu v Blanchimontu, dostal se mimo trať a já jsem se vrátil před něj. Nedá se říct, že by se na trať vrátil nějak rozumně, prostě se narval do stopy a jen tak tak se to obešlo bez kolize. Pak jsme se sťukli v poslední šikaně, kde nedobrzdil a v docela velké rychlosti se narval na vnitřek. Další nedobrždění přišlo v La Source, kde to do mě narval už docela tvrdě, ale zase jsem to ustál a on se pak rozbil v Eau Rouge... Každopádně to byl konec nějakých zajímavějších momentů, protože pak už hodně ztrácel a všichni ostatní byli daleko. Už mi zbývalo jen dokroužit cíle. I když jsem s tím nepočítal, skončil jsem nakonec na desáté pozici, a to znamená další body, už třetí. Pecka!
   Byl to tedy nakonec docela dobrý závod, i když jsem čekal nějaké plácání se na posledních příčkách. Děkuju všem, kdo přišli a díky komu jsem si ho mohl tak užít! Díky sobotní šestihodinovce to byl dost náročný víkend, ale určitě na něj budu vzpomínat rád. Takže už mi zbývá jen pogratulovat těm hovadům vepředu a budu se těšit zase za týden na DTM! Čau!