TvitážGůgl PlusJůtůpSave the Ring

 

 

Nějakej ten stream

Já na Twitchi :)

Každou neděli ve 20:00 závod na RGPL

by acls us

Nejnovější komentáře

Náhodnej vobrázek

427493_364418716924095_183813598317942_1163526_347681720_n.png

Odkazy

RGPL - online rFactor liga

TOPlist

   Ahoj! Po dlouhé době jsem nucen psát tiskovku, a i když už to nedělám s takovým nadšením jako dřív, přece jenom se trochu těším, jak se zase rozepíšu, jestli to teda ještě umím. Je to už víc jak pět leto, co skončila původní liga Touring Series pod vedením mě a nějakého Brigguse alias Honzy Jilemnického. Tehdy jsme nevyloučili, že ligu po čase opět rozjedeme, i když už tehdy jsem tomu moc nevěřil, a v průběhu času jsem věděl čím dál jasněji, že Touring Series je prostě už nadobro mrtvá. Jenže… Aktuálně to na české scéně vypadá tak, že máme pár lig a těch, co jezdí rFactor, je ještě míň. A toho jsme se na RGPL rozhodli využít a opět rozjet Touring Series, tentokrát pod vedením nějakého Edy.
   Na sezónu seatů jsem se dost těšil, bohužel jsem ale měl při rozjezdu sezóny dost starostí, myšlenky úplně jinde, a tak jsem zaprvé na závody zapomínal a taky jsem byl dost utahaný z práce. No a tak se stalo, že jsem na trať přišel až minulý víkend na Monze. Po tom, co jsem skoro rok jezdil jenom rFactor 2, mi už první díl přijde jako arkáda, i když mi to nijak výrazně nepomohlo. Pocity z toho mám ale hodně dobré a hlavně mě to baví, není to jako závody v šetření pneumatik na rFactoru 2, můžu se do toho konečně pořádně opřít.
   Salzburgring, i když se mi na něm nikdy nedařilo, patří mezi tratě, které mám hodně rád. Je to krásný, plynulý, přírodní okruh, přesně takový, jakých by mělo být víc. Žádné šikany à la
Tilke, žádné pravoúhlé zatáčky, žádné dvoukilometrové roviny zakončené vracákem, po kterém následuje další dvoukilometrová rovina s dalším vracákem, žádné vyasfaltované únikové zóny… Prostě jednoduchá nádhera, která se dnes už moc nevidí. Proto jsem se na závod dost těšil, i přes moje nepřesvědčivé výsledky z minulých sezón jsem čekal pěkné závodění.
   Po Monze, kde se nás sešlo devět (závod od závodu se účast zlepšovala) jsme čekali, že by nás mohlo být i víc jak deset, ale LiveRacers už přes týden naznačoval zklamání. Eda ještě obepisoval několik lidí, ale jenom je rušil při oslavách a u večeří, takže nakonec jsme se sešli před kvalifikací v krásném počtu sedmi jezdců… Potom to ještě zabalil Adam Kadlčík, což, budu upřímný, mě moc nemrzelo, protože v jeho blízkosti se necítím moc bezpečně, hlavně od chvíle, kdy mě na Monze dost tvrdě srazil po startu a o kolo později, na stejném místě, málem ještě jednou… Kvalifikaci nakonec vyhrál Tony Večerka, za ním ji na krásném druhém místě dokončil náš nováček Majkl, který už od začátku jezdí hodně dobře. Třetí pozici na startu bral Robin Lukáš, druhou řadu jsem doplnil já, páté místo obsadil Jiří Horský a šesté Eda, který ale nakonec nejel. a tak jsme byli odsouzeni ke startu v pěti lidech… Naštěstí nikomu nevypověděl službu volant ani jeho počítač nenapadl virus, takže už jsme víc neubývali.
   V poklidu jsme odjeli zaváděcí kolo… Tedy, většina z nás. Majkl se pokoušel zahřívat gumy a ještě na cílovce to poslal do svodidel. Celé početné pole pěti aut se seřadilo na startu a čekali jsme na semafor. Konečně zhasla červená světla a mohli jsme vyjet. Start proběhl hladce a na pořadí se vůbec nic nezměnilo. První zatáčka se ale nepovedla Majklovi, vyjel mimo trať a svoji pozici tak přenechal Robinovi. Já a Majkl jsme začali lehce ztrácet, zatímco před námi se schylovalo k souboji mezi Tonym a Robinem. Ti dva sice jinak byli rychlejší než my, ale vzájemným soubojem ztráceli a tak jsme se jich pořád drželi. Na začátku sedmého kola se neposkládali v první zatáčce, toho využil Majkl a šel před Tonyho, na Robina už mu to ale nestačilo. Tony se před Majkla rychle dostal zpátky a dál se řezal s Robinem. Já to zatím celou dobu sledoval ze čtvrtého místa. V první zatáčce dalšího kola šel Majkl opět před Tonyho, ale hned v další zatáčce se odporoučel do kačeru a tak jsem se posunul na bednu. Ti dva vepředu dál bojovali, já na ně koukal ze třetího místa a Majkl kroužil kousek za mnou. Na konci třináctého kola zajel Robin k mechanikům a to pro mě znamenalo dočasný posun na druhé místo. Hned v dalším kole jsme ho následovali já i Tony a po zastávkách se pořadí ustálilo ve stejném stavu jako před nimi. No, vlastně se moc neustálilo, protože Tony začal chybovat a hodně rychle se propadnul z vedoucí pozice až na čtvrté místo. Robin se tak posunul do vedení, já na druhé místo a Majkl na třetí. Majkl ale dlouho neodolával a Tony tak měl brzo volnou cestu ke mně a mému druhému místu… Až zahlásil, že mu dochází benzin a na konci druhého sektoru zůstal stát. Takže úkol byl jasný - dokroužit do cíle a pak dotlačit Tonyho, aby aspoň dokončil. To jsme ale už nestihli, protože pár metrů před cílem server řekl „ne“ a přepnul událost. No, snaha byla.
   Zpracovali jsme výsledky, stanovili pořadí na startu a vyjeli jsme do druhého závodu. První stál na roštu Jirka, druhý Majkl, třetí já, čtvrtý Robin a zezadu to jistil Tony. Tentokrát se v zaváděcím kole nikdo nerozbil a na rošt jsme dojeli všichni v pořádku (alespoň po fyzické stránce). Na startu jsem se držel těsně za Jirkou, ale pak jsem náhle pocítil potřebu výměny trenclí za čisté, když se mezi námi nějak protáhnul Tony (kde tam to místo našel, to netuším) a já se tak propadnul až dozadu. Jirku jsem zdolal hned na výjezdu z druhé zatáčky, ale věděl jsem, že s ostatními to tak snadné nebude. No, Majkl ale vedení zahodil hned na začátku dalšího kola a já se tak posunul na třetí místo. Přede mnou se opět řezal Tony s Robinem. Začínal jsem mít špatné tušení, protože jsem jsem začínal pociťovat únavu a to se i projevilo na mé jízdě - ti dva se mi vzdalovali a Majkl začínal dotírat. Na druhou bednu jsem si nevěřil. Po pár kolech ti dva vepředu začali dělat nějaké blbosti a v poslední šikaně jsem objel Tonyho zapíchnutého ve svodidlech. Už jsem se radoval z druhého místa, ale pak se mi nepovedla první zatáčka a šel přede mě Majkl. Nějakou chvíli jsme jeli bok po boku, pak jsme se moc neposkládali do zatáčky (hlavně já), ale jen nás to trochu rozhodilo. I s nevýhodnější stopou v poslední šikaně jsem ale nakonec šel zpátky před Majkla. V dalším kole se pokusil o další útok, ale ten už mu nevyšel. Na konci jedenáctého kola jsem jako první zajel do boxů a zkusil jsem vyměnit jen přední pneumatiky. Zastávka trvala devět sekund, vyjel jsem daleko za ostatními a měl jsem tak na trati klid. O dvě kola později jsem minul boxujícího Majkla, někdy tou dobou zajel do boxů i Robin a v dalším kole tam jel Tony a opět Robin, nejspíš kvůli nějaké pentli - a já se tak dostal do vedení! Moje strategie brzké zastávky a výměny jen předních gum se vyplácela. Ještě jsem to ale musel udržet. Přece jen jsem nebyl nejrychlejší a ostatní měli čerstvější obutí. Tony mě hodně rychle stahoval a brzo jsem ho už viděl v zrcátkách. Věděl jsem, že to vůbec nebudu mít jednoduché a upřímně jsem v duchu nadával, že závod není o kolo kratší, protože už v tom předchozím jsem měl Tonyho za prdeli. Poslední šikanu jsme jeli nárazník na nárazník, ale udržel jsem nervy, moč i pozici a cílem jsem projel jako první s náskokem necelých čtyř desetin.
   Za mě tedy, i přes nevelkou účast, velká spokojenost! Závod jsme si užili, jen chudák Jirka kroužil vzadu a druhý závod pro něj brzo skončil. Já ale můžu oslavovat po dlouhé době vítězství! Sice to bylo s využitím oslav, večeří a technických problémů, ale známe to - nikdo se nebude ptát, jak se mi to povedlo a upřímně, dokud to bylo čisté, tak i mně je to vesměs jedno. Závod jsem si užil jako už dlouho ne a doufám, že příště na okruhu Ricarda Torma ve Valencii, posledním závodu seatů, to bude taky tak a snad i s lepší účastí. Já vám tedy děkuji - všem kdo se zúčastnili i těm, co se nezúčastnili (a díky nimž jsem dnes vyhrál), Edovi, že tady ten zvěřinec vede, vedení RGPL (takže i sobě :D ) za podporu tohoto projektu… A budu se těšit zase příště! Ahoj!