TvitážGůgl PlusJůtůpSave the Ring

 

 

Nějakej ten stream

Já na Twitchi :)

Každou neděli ve 20:00 závod na RGPL

by acls us

Nejnovější komentáře

Náhodnej vobrázek

zivy_strom-480x398.png

Odkazy

RGPL - online rFactor liga

TOPlist

Zdravím všechny příznivce historických formulek a kajaků ze čtrnáctikilometrové legendy. Ano, správně, poslední podnik formule Vee se odehrál v belgickém Spa Francorchamps. Minule v německém Sachsenringu se mi moc nedařilo (no trochu víc - nedokončil jsem). Do Spa jsem si ale věřil . Trať je to přece jenom jednodušší a pro tato vozítka i lehčí, i když má i některá záludnější místa. V tréninku jsem patřil mezi ty rychlejší a v kvalifikaci jsem skončil na třetím místě za rychlíky Okrojkem a Berrim. Bohužel zároeň s naším závodem se konal test série Endurance na Interlagosu, a tak účast nebyla až taková, jak se čekalo - sešlo se nás šest. Po kvalifikaci byl navíc nucen z technických důvodů odstoupit Berri., takže nás startovalo pět a já jsem se posunul na drouhou pozici na roštu.
Nic naštěstí nezabránilo tomu, aby ve 20:00 zaburácely mohutné, vzduchem chlazené čtyřválce převzaté ze supersportu VW Käffer (pro méně znalé prostě z brouka). Na signál zelenou vlajkou jsem zařadil jedničku a brutální síla přenášená na zadní kola mě zatlačila do sedačky. No dobře, tak ne, ale vypadá to určitě líp, než kdybych napsal, že se ta líná mrcha pomalu rojela.

První pozici si bezpečně pohlídal Okrojek, což se dalo čekat. Také se dalo čekat, já druhé místo neobhájím, což se také stalo a na výjezdu z Eau Rouge se přede mně dostal Pecik. Briggus a Kory již tak rychlí nebyli a téměř celý závod sledovali ze zadních pozic. Podle informací z boxové zídky to mezi nimi ale občas bylo docela napínavé, obzvlášť, když se k nim dostal Pecik, o čemž se nám vepředu mohlo leda tak zdát. No hned v Les Combes se Pecik dostal do problémů a já jsem se dostal zpátky na svoje druhé místo. No, co se dělo dál? Z mého pohledu vlastně nic moc. Šlapal jsem na to, co to šlo, držel jsem svou formulku (pro Morba kajak) pod krkem, jel jsem možná až za svojí hranou. Těm za mnou jsem celkem ujížděl a brzo již činil můj náskok na třetího Koryho něco kolem 2,5 minuty. Na Okrojka to ale nestačilo. Po půlce závodu jsem se raději rozhodl, že se pokusím ušetřit benzin a dojet závod bez pit stopu. Takže hezký klídek, pohodička, všude na půl plynu, nevytáčet zbytečně motor, z kopce bez kvaltu... Dařilo se, průměrná spotřeba na kolo klesla o více než půl litru, což je u těchto dravců celkem hodně. Kory mě sice stáhnul až na půl minuty, ale v posledním kole jsem si již mohl dovolit na to opět šlápnout a druhé místo jsem si udržel, dokonce bych možná na trati ještě jedno kolo vydržel.
Závěrem bych chtěl pogratulovat Okrojkovi k vítězství a vedení v šampionátu, Korymu k další bedně a Briggusovi k tomu, že po tříměsíční pauze a bez tréninku vůbec dokázal závod dokončit. Dále chci poděkovat všem, kdo se do této série přihlásili i přes to, že jsou to poněkud zvláštní vozítka, která nejedou, nedrží, nebrzdí a na některých místech některých tratí by se člověk ukousal nudou. Těším se na příští závod ve francouzském Clermont Ferrand alias Charade, čau.