TvitážGůgl PlusJůtůpSave the Ring

 

 

Nějakej ten stream

Já na Twitchi :)

Každou neděli ve 20:00 závod na RGPL

by acls us

Nejnovější komentáře

Náhodnej vobrázek

316315_191627514254227_186846761398969_416694_1820677470_n.png

Odkazy

RGPL - online rFactor liga

TOPlist

Zdravím všechny z anglického Donington Parku, dějiště konání druhého čtyřhodinového podniku zimního PSRL Endurance Cupu. Jak jste si asi většinou všimli, dlouho jsem se zdráhal účastnit se těchto vytrvalostních závodů. Nebylo to ani tak proto, že bych neměl zájem, ale protože jsem chtěl parťáka na své úrovni, a takových lidí tady moc není (takových lam :) ). Pořád mě to ale tak nějak lákalo, přece jenom patřím k těm, kdo mají rádi dlouhé závody (což bylo znát např. v Porsche SuperCupu), a tohle pro mě byla opravdová výzva. Nakonec se mi před druhým podnikem ozval Okrojek s tím, že by se mnou chtěl jet s BMW kategorie GT2, u kterého jsem tak nějak i věřil, že ho uřídím.

Zbývalo tedy jenom stáhnout mod, otestovat auto a definitivně se rozhodnout. Bylo mi ale jasné, že pokud auto alespoň udržím na trati, neodolám. A tak jsem již druhý den nahlásil, že jedu a začal jsem testovat. Pořád jsem měl ale docela strach, že to zkazím. S účastí v kategori GT2 to nevypadalo nijak slavně, to ale nikoho nepřekvapovalo, když v minulém závodě startovaly (pokud se nepletu) pouze tři posádky.
Zajímavá byla situace kolem vymýšlení strategie. Do toho jsem se samozřejmě nezapojil, byl jsem rozhodnutý se plně podřídit těm lepším :). Díky tomu, že někteří odřekli účast, museli jsme nacpat pouhých šest lidí do pěti aut. Střídání tedy muselo probíhat přesně podle plánu, nikde nesměla nastat chybička, protože by se mohlo stát, že by neměl kdo střídat.
Už před kvalifikací bylo vidět, že v kategorii GT se žádná velká dramata konat nebudou - dorazily pouze dvě posádky. Druhá posádka navíc prohlásila, že s námi bojovat nebude, a tak Okrojek do kvalifikace vyjel sám (vybojoval úžasnou Pole Position! xixi). V prototypech překvapivě zazářil Kuba Hoffmann, který ve své kategorii získal Pole Position. Zbylé tři Orecy se seřadily za sebou na pátém, šestém a sedmém místě.
 No, co napsat k závodu? Tuto část většinou dávám dohromady podle replaye, ale opravdu se mi nechce sledovat cel čtyřhodinový záznam, takže to bude celkem stručné. S naším baworáčkem (růžovým, nechápu proč) startoval Okrojek a opravdu se mu zadařilo, i když to nebylo vůbec jednoduché, stále si držel vedoucí pozici v kategorii GT. ak se blížilo střídání, měl jsem pořád větší strach, že to pokazím, i když v poli nebyla jediná konkurenční posádka. Protože jsme střídali jako první (Okrojek následně střídal Davču), trval Okrojkův stint relativně krátkou dobu, asi hodinu a čtvrt (ale vynahradil si to v plackách :) ). Střídání proběhlo bez problémů a tak mi nezbylo nic jiného, než přes dvě a půl hodiny jen kroužit a dovézt auto do cíle. Ze začátku se mi nejelo moc dobře, asi to chtělo nakroužit něco málo ještě před střídáním, s tím už jsem ale nic moc nenadělal. Naštětstí jsem se do toho dostal a jel jsem překvapivě bez nějakých extra velkých chyb, když tedy nepočítám občasné výlety z tratě způsobené šílenci v prototypech, kteří se kolem mě proháněli až podezřele často. Větší problém pro mě nastal až v 94. kole. Kuba Hoffmann s naší Orecou mě dohnal o kolo před zatáčkou číslo čtyři a... prostě jsem zazmatkoval a zahrabal jsem se do kačeru, který je zrovna na této trati dost hluboký. Pokoušel jsem se vyjet, ale nešlo ani dopředu, ani dozadu. Nezbylo mi nic jiného, než auto nechat šíleně pomalu sjíždět z kopce a jenom jsem mu chvílemi trochu pomáhal lechtáním plynu. Po dlouhých dvanácti minutách jsem byl konečně venku. Překapivě se mi na studených pneumatikách jelo celkem dobře, dokonce možná lépe než na zahřátých. Stání v kačeru mi o několik minut posunulo pit stop, a tak jsem si nemusel moc lámat hlavu s výdrží pneumatik v posledním stintu. K mechanikům jsem zajížděl s posledními pár litry v době, kdy už zbývala jen cca jedna hodina. Zastávka proběhla bez problémů a já jsem mohl pokračovat až do konce. No, málem jsem ale až do konce závodu nevydržel... Začal jsem zmatkovat přesně tak, jak to mám ke konci závodu ve zvyku a důsledkem toho byly dva celkem tvrdé kontakty s bariérou z pneumatik. Nejvíce to odnesla přední část vozu, kde jsem přišel o přední spoiler. To mi nakonec ale až tolik nevadilo, spíše naopak. Auto bylo sice nedotáčivější, ale zato jsem měl lepší trakci na výjezdech, už to nebyla taková svině. Jet se s tím dalo a tak jsem i přes Jimmyho kecy, že to bude na fotkách vypadat blbě, dokončil závod bez toho, abych jel auto opravit.Dosáhl jsem úžasného výsedku - vítězství v kategorii GT! (to, že nikdo další nejel, vás nemusí zajímat :) ). Borcům v plackách se povedlo vybojovat double a další dvě posádky dojely na pátém a šestém místě.
 Nakonec musím uznat, že i když nejel nikdo další z naší kategorie, byla to rozhodně zajímavá zkušenost a pokud budu mít možnost, určitě bych to chtěl zkusit i někdy příště. Jen je škoda, že se nezapojil i někdo další, už teď naše vozy tvořily polovinu pole a mohlo to být klidně i víc ;). Rozhodně musím pogratulovat posádce Orecy číslo 6 k vítězství, ale i ostatním k pěknému výsledku, a taky chci poděkovat za příležitost si v tomto podniku taky někdo málo zajet. Tak snad třeba příště čau :)